Synetech

Chystáte se na trh s novým produktem? Máme pár tipů, jak ho správně definovat.

rbxh123l

V Praze se tito produktoví profíci setkávají pod hlavičkou Product tank Prague a tentokrát to bylo na místě signifikantním k tématu i se zázemím pro danou disciplínu - LMC.

Sám se produktům vášnivě věnuji, a tak jsem dal i na základě přednášek dohromady tipy, co byste rozhodně při tvorbě produktů neměli opomenout a co je dobré mít vždy na paměti.

Co je Product tank?

Product tank je mezinárodní uskupení nadšenců a profesionálů, kteří se zabývají tvorbou produktů a jejím řízením a které najdete pod webem Mind the product. Protože tvorba produktu a jeho uvedení na trh je komplexní disciplína, která navíc zmíněným uvedením zdaleka nekončí, bylo v tomhle směru o mnohém mluvit.

Proč SYNETECH a Product tank meetup?

Vlastně máme hned několik důvodů.

Jedním z nich je, že pro naše zákazníky chceme být partnerem a pohled na disciplínu produktové tvorby nás s nimi velmi spojuje. Není to totiž jen o správném fungováním týmu, ale také je nutné vědět, jak komplexní je produkt, kde jsou jeho hodnoty a jak by mohly nejvíce pomoci našim zákazníkům. V neposlední řadě je také nutná spolupráce na prioritizaci s klientem a především chápání důvodů, proč se co dělá. Tvorba produktu není jednoduchá záležitost, a tak by se k ní také mělo přistupovat.

Mimo jiné je naším záměrem více rozvíjet náš vlastní AR produkt SyneVision, který můžete potkat na projektech jako je Festival Svobody od Díky, že můžem nebo hlavní produktová mobilní aplikace Oriflame.

Co hlavního jsme se dozvěděli z Meetupu?

Nejprve nám Michal Smetana z Pipedrive pověděl hodně zajímavého o tom, jak pracovat s Tribes and Missions frameworkem.

Z toho jsme si odnesli tato doporučení:

  • Jasná vize (produktu), sladěná s firemními cíli
  • Autonomní tým s podporovanými leadery produktu
  • Správná motivace týmu

Jako nejlepší přednášku bych ohodnotil sugestivní vyprávění Pavla Jirskáka z AVASTu, která byla osobním příběhem cesty produktu od učení se přes broušení znalostí až po uvádění v praxi metodik a procesů (learn it, master it and tweak it). Nejlepší poznatky z přednášky jsou pro mě tyto:

  • Pracuj s klientem co nejvíc to jde, naslouchej
  • Stav na důvěře a na řešení reálných problémů
  • Každá situace a produkt jsou unikátní, přizpůsobuj tomu i svoje produktové procesy

2mgxkh2u

Evan Sendra působí v STRV jako šéf týmu produkťáků. Jeho přednáška byla hodně o recruitmentu lidí do product managementu, ale dají se z ní vyvodit i obecnější závěry pro fungování celé firmy. Závěrečné rady, které mě zaujaly nejvíc byly tyto:

  • Nový člověk musí sedět kultuře firmy
  • Příprava je nutná a je dobré mít 3 požadavky, o kterých se nevyjednává
  • Buďme otevření ke všem uchazečům stejně
  • Investujme do PR akcí pro seznámení

Jak je vidět, bylo toho opravdu hodně a jsme zvědaví, až vše budeme implementovat v praxi. Samozřejmě vám na našem blogu budeme dál předávat naše postřehy, úspěchy, faily i cenné zkušenosti, tak se těšte a my jsme na celý proces zvědaví také. A jaké jsou nakonec dle mě ty nejdůležitější závěry z celého Product Tanku?

a. Produkt musí mít vizi a sladění týmu

b. Tým by měl sedět ideálně spolu a být hodně autonomní

c. Sladění s firemními cíli je klíčové a musí být pravidelně komunikováno

d. Opakování úspěchu je klíčové pro ovládnutí znalosti a její rozvíjení

e. Škálování týmů v produktu je tristní a je mu třeba věnovat velkou pozornost

f. Product management je komplexní práce na plný úvazek a je to zábava :-)

Tak produktům a mobilnímu vývoji zdar!

Zbyněk Hraše

Zbyněk je tělem a duší sportovec a dobře krájí zeleninu pro celý tým. Rád totiž vaří. Má roky zkušeností jako Projekt Manager a posledních 5 let se věnuje tvorbě IT produktů. V SYNETECHu působí jako produktový konzultant.