Synetech

Digital trends 2020: Kam dál v současné situaci?

Koronakrize sice utlumuje aktivity firem a je téměř jisté, že svět byznysu změní k nepoznání, mění se ale i svět technologický.

Abyste byli v obraze, chceme pro vás na pravidelné bázi připravovat souhrn toho, co se ve světě technologií a zejména těch mobilních děje a vy tak nových možností mohli využít naplno a tvořit užitečné aplikace pro vaše zákazníky.

Ať už patříte mezi byznysmeny, marketéry, vizionáře nebo technologické fandy, čtěte dále.

Co se dozvíte?

  • Digitální trendy přesahující současnou situaci.

Jaký má potenciál využití mobilních telefonů v byznysu a co zásadního nás v tomto směru čeká?

  • Digitální trendy reflektující současnou situaci.

Jak si s ní chytře poradily módní firmy a v čem vás to může inspirovat?

Začněme ale obecně

Věděli jste, že je na světě 3.000.000.000 smartphonů?

Ačkoliv trh může kvůli tomuto číslu vypadat nasyceně, opak je pravdou a my stojíme před další mobilní revolucí zvanou 5G.

Jak technologie zraje a infrastruktura a sítě 5G jsou spolehlivější, lidé si brzy budou moci začít užívat ještě intenzivnější mobilní zážitek.

Hlavním přínosem nové 5G technologie je významné, přibližně desetinásobné zvýšení přenosové rychlosti, což umožní rychlejší internet v mobilních telefonech, další rozvoj internetu věcí (včetně autonomních vozidel) nebo třeba hojné využívání virtuální a rozšířené reality, 360stupňových videí či holografických telefonátů a projekcí.

Protože v současné době je důležité hlavně omezit fyzický kontakt, jsme přesvědčeni o tom, že zmíněné platformy budou těmi stěžejními, které napříč odvětvími (zejména ale v e-commerce) pomohou digitalizaci jednak nákupů, a také interních procesů – ať už půjde o práci z domova, e-learning či třeba správu účetnictví.

digital trends and mobile application

Okénko do budoucnosti: E-commerce trendy

Většina odborné veřejnosti dlouhodobě předvídala růst e-commerce segmentů, a to až na poměr 1:1 v oblasti e-commerce vs kamenný obchod. Nikdo však nečekal, že přijde výzva jménem Covid-19, která význam online prodeje ještě posílí a přinese situaci, kdy na internetu nakupují i původně zarytí odpůrci.

Podle nás současný stav jen urychlí adaptaci zákazníků na online nákupy a učiní je tržním standardem. I po skončení krize spojené s koronavirem zůstane v nakupujících návyk na online způsob nákupu a neočekává se tedy zásadní pokles, naopak.

Pro zajímavost uveďme, že průměrný obrat e-shopů pouze na platformě Shopsys byl v období 1. až 29. 3. 2020 o 55 % vyšší než ve stejném období loňského roku.

Jen tak mimochodem…e-commerce se věnujeme i my a ve velkém, přečtěte si například případovou studii naší pětileté spolupráce s Oriflame Sweden, kde jsou globální e-commerce trendy popsány ještě podrobněji.

Jak kreativně využili současnou situaci? Rozšířená realita může zachránit váš byznys.

Italský výrobce luxusních tašek a obuvi Les Petits Joueurs představil plně virtuální showroom, kde si díky rozšířené realitě mohou zákazníci každý produkt virtuálně vyzkoušet.

Vogue zase tvrdí, že 3D modely a rozšířená realita zvedly i za současného stavu konverze o 250 %.

rozšířená realita a užitečné aplikace
Zdroj: Vogue Business

Už před současnou situací byla rozšířené realitě předvídaná skvělá budoucnost, do roku 2021 se mělo jednat o neskutečných 215 miliard $ a my věříme, že koronakrize adaptaci ještě urychlí a potenciál technologie je mnohem vyšší než kdy dřív. Vždyť v současné době jde o skvělou platformu, která vám může při prodeji zboží pomoci, lidově řečeno, „nezavřít krám“.

Díky rozšířené realitě si váš zákazník totiž může prohlédnout, jak mu budou vypadat na zápěstí vaše hodinky, slušet na nohou vaše boty, sekne tričko a tak podobně. V klidnějších časech jde pak o skvělou věc pro odlišení od konkurence a také pomocí rozšířené reality, ať už doma či na ulici, dokážete potenciální zákazníky zaujmout. A to se dnes cení.

Jen tak mimochodem, rozšířenou realitu také umíme. Přesněji řečeno na ní dokonce máme vlastní produkt jménem SYNE.VISION. Jde o dostupné využití rozšířené reality i pro váš byznys. Pokud jste byli na AppParade 33, měli jste na vlastní oči možnost vidět zlomek toho, co naše rozšířená realita dokáže a pokud jste na naší soutěži nebyli, pak vás srdečně zveme na její podzimní vydání a náš SYNE.VISION poznejte virtuálně níže.

Kým se inspirovat v Česku? Kdo dokázal využít situace?

SYNETECH vyvíjí appky už 5 let a navíc pořádáme soutěž aplikací AppParade, za tu dobu nám tedy rukama prošlo více než 70 projektů a my vám chceme ukázat užitečné aplikace, které si inspirativně poradily se současnou situací a jsou z našich luhů a hájů (a tentokrát opomeneme velké projekty jako rohlik.cz, alza.cz…)

Tak třeba

  • Nesnězeno (vítěz AppParade 32) pomáhá zavřeným restauracím s prodejem jídla.
  • Platforma Ulékaře.cz Tomáše Šebka zase ulehčuje přehlcenému zdravotnictví a o to samé se snaží aplikace zaměřené na boj s určitým typem chorob jako Glucly či CF Hero.
  • Opomenout rozhodně nesmíme ani aplikaci pro cestovní ruch SmartGuide, která vám může nyní pomoci s cestováním alespoň virtuálně.

Zkrátka - užitečné mobilní aplikace čeká zářná budoucnost

Už nyní je zřetelné, že současná koronakrize změní společnost a její návyky, přičemž využít mobilní telefon jako platformu ke komunikaci se zákazníky nedávalo nikdy větší smysl (ačkoliv jsme přesvědčení, že do situace, kdy bude ve svém volném čase počítač využívat jen zlomek lidí, bychom se stejně v horizontu pár let dostali).

Aby taková komunikace, nástroje k ní zvolené a upravené produkty byly co nejefektivnější, je tu naše konzultační a produktové oddělení, které s vámi může zvalidovat váš nápad a také ho uvést do reality.

Zajímá vás svět mobilních telefonů?

Chcete dostávat každé 2 měsíce podobné a ještě podrobnější reporty?

Nechte nám na sebe email či nám rovnou napište.

Stejně tak pokud chcete konzultovat adaptaci byznysu na současné období (a nejen to), jsme tu pro vás.

Poradíme vám s ideální technologií, byznysplánem i provedením.

NAPIŠTE NÁM


Váš SYNETECH

logan weaver gtyj tabgsq unsplash