VÝVOJ MOBILNÍCH APLIKACÍ V PRAXI aneb co jsme se navzájem naučili
Jak vypadá vývoj mobilních aplikací teoreticky, to jste se mohli dozvědět na předchozích řádcích. Jak vypadá v praxi? Co když má klient globální ambice, opravdu specifické požadavky, delikátní problém nebo šibeniční deadline?
Mise zněla jasně

Stvořit sen každého cifršpióna pro správu firemních financí.
Vládce pokladny chce mít maximální přehled o výdajích společnosti a může v reálném čase rozdělovat prostředky na ostatní platební karty podřízených.
Čas je nejlepší motivátor
Na vývoj mobilní aplikace jsme totiž měli zhruba měsíc a pokud se nepohybujete ve světě programování, tak vězte, že to je opravdu méně než málo. Rozhodně nás to ale neodradilo. Kdo by nestál o pořádnou výzvu?
Za normálních podmínek
Po schválení zadání a grafiky probíhá vývoj mobilních aplikací v podobě čtrnáctidenních programovacích sprintů, po kterých nám klient sdělí zpětnou vazbu a připomínky a pokračuje se dále.

V časovém presu bylo nutné improvizovat
- byla aplikace zadána a 1. 10. měla jít hotová do storů.
Sprinty jsme udělali týdenní a na projekt jsme nasadili dvojnásobný počet programátorů.
Vzhledem k tomu, že jsme navíc neměli plné zadání, rozhodli jsme se vychytávat bugy za běhu a zkrátka vše podřídili tomu, aby aplikace vznikla v šibeničním termínu.
Co jsme se naučili my
Dvě podstatné věci. Dokážeme improvizovat a udělat pro klienta i takřka nemožné. A ruku na srdce, odnesli jsme si i poučení, že časovou analýzu nikdy nesmíme podcenit. V průběhu vývoje aplikace jsme totiž zjistili, že aplikace bude 2x větší, než jsme původně předpokládali.
Co z toho má klient
Funkční aplikaci v termínu, kdy ji potřeboval. Kromě toho, že je appka užitečná, je námi také denně aktualizovaná a vylepšovaná o nové funkce. Také jsme se postarali o UX i grafiku.