VÝVOJ MOBILNÍCH APLIKACÍ V PRAXI aneb co jsme se navzájem naučili

Jak vypadá vývoj mobilních aplikací teoreticky, to jste se mohli dozvědět na předchozích řádcích. Jak vypadá v praxi? Co když má klient globální ambice, opravdu specifické požadavky, delikátní problém nebo šibeniční deadline?

Když se z mála stane moc

Do světa kosmetiky jsme nahlédli v roce 2015 s původně drobným projektem pro čínskou divizi společnosti.

Zadání
Prvotním zadáním bylo stvořit aplikaci k procházení webových stránek.
Výzva
Museli jsme se vypořádat s rozličnými požadavky různých trhů, a tak jsme jako řešení zvolili hybrid mezi web view a nativní aplikací.

Co na to klient

Byl nadšený!

Přibývaly požadavky na další a další nativní funkce, až se z malého projektu stala dlouhodobá záležitost, na které spolupracujeme už 3 roky. Do teď nám vývoj aplikace zabral už přes 10 000 pracovních hodin.

V tuhle chvíli

Aplikace aktuálně běží v 50 zemích světa a denně ji používá 150 000 lidí. Aby toho nebylo málo, pro Oriflame jsme také vymysleli speciální algoritmus SYNEVISION, který rozpozná produkty z katalogu podle fotografie. Ta tam je doba QR kódů a přepisování dlouhých čísel do telefonu!

Co jsme se naučili my

Technické procesy, jak na vývoj mobilních aplikací s globálním přesahem. Taky je nutno říci, že na tomto projektu jsme zjistili, jak efektivně pracovat se specifikami lokálních trhů.

Co z toho má klient

Aplikaci, kterou – co se počtu států týče –, používá čtvrtina planety a počet uživatelů neustále roste.

Kromě toho, že přívětivým uživatelským rozhraním a díky spoustě funkcí šetří Oriflame čas zákazníkům, díky našemu algoritmu SYNEVISION jsme podstatně zjednodušili život i nákupčím a provozovatelům v obchodech s kosmetikou.

A to není všechno

Oriflame se nespokojil pouze s jednou aplikací od SYNETECH crew. Vyvinuli jsme také objednávací orderpad, wellness aplikaci, která sleduje váš pohyb nebo jíte, která sleduje váš pohyb nebo to, co jíte. A zatím nekončíme. Těšíme se na nové projekty s naším oblíbeným klientem.

Synetech - Oriflame app

Oriflame

Mise zněla jasně

Stvořit sen každého cifršpióna pro správu firemních financí.

Vládce pokladny chce mít maximální přehled o výdajích společnosti a může v reálném čase rozdělovat prostředky na ostatní platební karty podřízených.

Čas je nejlepší motivátor

Na vývoj mobilní aplikace jsme totiž měli zhruba měsíc a pokud se nepohybujete ve světě programování, tak vězte, že to je opravdu méně než málo. Rozhodně nás to ale neodradilo. Kdo by nestál o pořádnou výzvu?

Za normálních podmínek

Po schválení zadání a grafiky probíhá vývoj mobilních aplikací v podobě čtrnáctidenních programovacích sprintů, po kterých nám klient sdělí zpětnou vazbu a připomínky a pokračuje se dále.

V časovém presu bylo nutné improvizovat

15. 8. byla aplikace zadána a 1. 10. měla jít hotová do storů.

Sprinty jsme udělali týdenní a na projekt jsme nasadili dvojnásobný počet programátorů.

Vzhledem k tomu, že jsme navíc neměli plné zadání, rozhodli jsme se vychytávat bugy za běhu a zkrátka vše podřídili tomu, aby aplikace vznikla v šibeničním termínu.

Co jsme se naučili my

Dvě podstatné věci. Dokážeme improvizovat a udělat pro klienta i takřka nemožné. A ruku na srdce, odnesli jsme si i poučení, že časovou analýzu nikdy nesmíme podcenit. V průběhu vývoje aplikace jsme totiž zjistili, že aplikace bude 2x větší, než jsme původně předpokládali.

Co z toho má klient

Funkční aplikaci v termínu, kdy ji potřeboval. Kromě toho, že je appka užitečná, je námi také denně aktualizovaná a vylepšovaná o nové funkce. Také jsme se postarali o UX i grafiku.

Synetech - Oriflame app

Direct finance

Ti, které vývoj aplikací baví, u nás najdou místo vždycky.